Page content

Leads genereren op de automatische piloot met LinkedIn Sales Navigator

Leads genereren op de automatische piloot met LinkedIn Sales Navigator

Ik gebruik LinkedIn Sales Navigator nu al een tijdje en het heeft mijn leven veranderd. De laatste paar weken is mijn LinkedIn profiel ontploft, dankzij de combinatie van mijn eigen geplaatste content en Sales Navigator. Met name het vinden van je target doelgroep en deze gericht kunnen volgen en helpen is van uitermate hoge waarde.

LinkedIn Sales Navigator verandert de kracht van social selling compleet. De tool helpt sales professionals met het vinden van potentiële klanten en het bouwen aan klantrelaties via social selling. (social selling roadmap). Lees verder om te zien op welke manier de tool jou kan helpen om je omzet te verhogen.

Social selling deskundigen zien gemiddeld de volgende resultaten:

45% meer sales mogelijkheden
51% verhoging van de kans om salestargets daadwerkelijk te behalen
80% stijging in productiviteit

 

7 FUNCTIES + 1 BONUS DIE LINKEDIN SALES NAVIGATOR ZO KRACHTIG MAKEN

1. Leads opslaan

LinkedIn Sales Navigator houdt voor jou bij wie je potentiële klanten zijn, door het bedrijf en de lead voor je op te slaan. Hiermee zie je de updates en wijzigingen die zij en hun bedrijf plaatsen in de nieuwsfeed. Jij kunt deze informatie nu gebruiken om de betrokkenheid te verhogen. Vervolgens zal LinkedIn je andere potentiële leads binnen het account voorstellen.

LinkedIn Sales Navigator: Leads Opslaan

 

2. Connections

Met deze functie kun je filteren in Sales Navigator. Het identificeert jouw potentiële nieuwe klanten (9 manieren om op de radar van jouw kopers te komen) en hun netwerk. Denk je eens in hoe waardevol dat voor je is.

LinkedIn Sales Navigator: Connections

 

3. Lead Builder

Door uitgebreidere filters te gebruiken dan de standaard LinkedIn filters, kun je nu veel gerichter zoeken. Vanaf de zoekopdracht kun je leads opslaan om updates te volgen. Je kunt nu een gericht gesprek  starten met jouw potentiële klanten.

LinkedIn Sales Navigator: Lead Builder

 

4. Connectieverzoek combineren met waardevolle content

Op LinkedIn is het niet mogelijk een link te versturen in je connectieverzoek. Sales Navigator maakt dit wél mogelijk, waardoor je direct waardevolle content kunt verspreiden of je prospect direct uit te nodigen voor een webinar/event. Op deze manier zorg je ervoor dat je eerste LinkedIn contact direct een waardevol contact is.

5. Automatisering maakt alles efficiënter

Daarnaast is het met geavanceerde(externe) software nu zelfs mogelijk om geautomatiseerd jouw ideale doelgroep te targetten. Dit werkt echter alleen als je een klantgericht LinkedInprofiel hebt. Hier geldt vooral de regel dat je het niet gaat misbruiken. Je dient alleen toe te passen met een stevige fundering. Als je dit op de juiste manier gebruikt ontvang je leads op de automatische piloot. En dan zul je merken dat er een wereld voor je open gaat. Voor je het weet is jouw LinkedIn profiel booming business.

Wil je hier meer over weten? Stuur mij een Persoonlijk bericht of laat het in de comments weten.

6. LinkedIn saved search

Als je de lead builder gebruikt ontvang je een resultaat uit de zoekmachine. Deze kun je opslaan. Als je dit zoekresultaat opslaat ontvang je wekelijks nieuwe potentiële leads die nu ook voldoen aan het zoekcriteria. Reden genoeg om die nieuwe resultaten wederom te gaan bekijken.

LinkedIn Sales Navigator: Saved Search

7. LinkedIn.com App

De app is verbeterd en biedt nu aanbevolen leads en accounts om te bekijken en op te slaan.

BONUS Taggen en labelen van potentiële klanten

Je kunt jouw opgeslagen leads tags (oftewel ‘labels’) geven. Bijvoorbeeld: Aanwezig op event X. Zo kun je leads directer en relevantere informatie sturen. In combinatie met automatisering is dit een wondermiddel.

LinkedIn Sales Navigator: Taggen Labelend Leads

 

Met PointDrive zie je hoe vaak jouw content bekenen wordt

In 2016 is PointDrive overgenome. Voorheen had je geen geen zicht op deze statistieken. Zo zie je wat wel en niet scoort. Je leert op deze manier de beste content te creëren voor jouw ideale doelgroep. Dit is echter alleen beschikbaar voor de accounts Salesnavigator Team en Salesnavigator Enterprice. Maar in Nederland nog niet beschikbaar helaas. Naar verwachting zal dit in 2017 nog geactiveerd worden.

PointDrive verzamelt alle door jou gepubliceerde content op één overzichtelijke pagina binnen LinkedIn. Het registreert tot op de seconde hoe lang jouw content bekeken wordt door iedere individuele ontvanger. Zie hier hoe PointDrive werkt.

 

–> Wat zijn jouw ervaringen met de LinkedIn Salesnavigator? Laat het mij weten in de comments. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

 

Wil jij op de automatische piloot klanten aantrekken via LinkedIn? Dan is het nu jouw kans om hiermee te starten. Kom naar het Social Selling Expert Event en we laten je zien hoe je nu nog voor kunt lopen op je concurrentie.

Comment Section

0 reacties op “Leads genereren op de automatische piloot met LinkedIn Sales Navigator

Plaats een reactie


*