Page content

6 Verrassende tips om meer omzet uit jouw e-mailabonnees te halen

6 Verrassende tips om meer omzet uit jouw e-mailabonnees te halen

Je bent al een tijdje bekend in de wereld van het bloggen.

Je had een droom, een visioen. Iets waar je zo gepassioneerd over was, dat je het met de hele wereld wilde delen.

Je wilt graag mensen helpen, die nodig hebben waar jij nou net goed in bent. Maar toch wil je, terwijl je deze mensen helpt, ook een leuk inkomen creëren.

Klopt dat?

Vanaf de eerste dag begon je een e-mail-lijst op te bouwen. Precies zoals elke expert je dat vertelt te doen. Een lijst waarvan je hoopt dat dit je de mogelijkheid geeft om je dromen waar te kunnen maken.

Met gevoelens van enthousiasme en twijfel gecombineerd, wacht je gespannen af wat de resultaten zullen zijn. Je kon het niet geloven! Je conversieratio lag onder de 2 procent! Het was op zijn zachtst gezegd frustrerend.

Als je geen hoogwaardig product aanbiedt, zou dit zomaar eens een goede reden kunnen zijn om bij de pakken neer te gaan zitten.

Waarom veel producten niet slagen tijdens de lancering

De meeste aanbiedingen, of het nou producten of diensten zijn, falen omdat bijvoorbeeld de marketing niet goed genoeg is of het product niet goed bij het publiek past. Dit is in 90% van de gevallen het probleem. We investeren niet genoeg tijd waar we onze ideale klant vinden.
We weten niet precies wat echt hun problemen zijn of waar zij mee worstelen. Maar het zou ook kunnen dat je de lancering te vroeg hebt gedaan waardoor je publiek nog niet klaar was om te kopen.

Als je een van deze problemen herkent, kunnen we na gaan denken over hoe we dit op gaan lossen. Moeten we het opnieuw proberen, met een andere manier van marketing? Of moeten we het product zelf verbeteren?

Welnu, de kans bestaat dat geen van deze opties mogelijk is als het product al is gelanceerd.

Onze beste optie als marketeers, is om vanaf het begin, voordat het product wordt gelanceerd, de basis van de marketing en het product goed te hebben staan.

Bouw een reactieve lijst op

Een van de manieren om dat te doen, is het opbouwen van een reactieve lijst van abonnees.

strategie

Waarom een reactieve lijst?

  • De reacties van mensen bepaalt of ze bij je gaan kopen of niet
  • Vertelt je wat het juiste product is voor je abonnees
  • Vertelt of je abonnees het product daadwerkelijk nodig hebben

En nu is dus de vraag…

Hoe maken we onze abonnees zeer reactief?

Het reactievermogen van je lijst hangt af van de kwaliteit van de relatie, die je met de tijd opbouwt met je abonnees.

Als je een nieuw product op de markt brengt en je hier veel van wilt verkopen is het belangrijk om deze 6 verrassende tips te onthouden.

Tip 1: Omhels je e-mail abonnees

Vanaf het moment dat je abonnees de deur van jouw salesfunnel binnenkomen: omhels hen.

Je abonnees kussen gaat over erkenning en begrip. Laat je abonnee merken dat jullie samenwerken aan een gemeenschappelijk doel.

Een persoon die dit erg goed snapt, is bijvoorbeeld Brendon Burchard.

Toen ik een paar jaar geleden de fundamentele elementen van internetmarketing aan het leren was, kwam ik Brendon Burchard tegen op het internet. Het was geweldig hoe hij zijn klanten meenam aan de hand. Ik besloot mee te doen aan zijn 6 weekse online cursus. Hij liet mij dingen zien die ik moest doen om het volgende niveau te bereiken. Hij hield van zijn abonnees en hielp ons met Q&A calls. En ik ben hem nu nog steeds heel dankbaar voor wat hij mij heeft geleerd.

Dat is het voordeel van het omhelzen van je abonnees.

Als je hierin faalt, bestaat de kans dat je de relatie met je abonnee benadeelt, terwijl jullie allebei veel profijt van deze relatie hadden kunnen hebben.

Tip 2: Cadeaus voor succesvolle e-mailmarketing

Wat is de beste manier om succesvol te zijn met e-mailmarketing?

Cadeautjes!

Goede cadeaus zal je abonnees psychologisch openstellen en je zal iets dierbaars voor hen worden. Het zou een checklist, blauwdruk of video kunnen zijn. Zo lang het hen de mogelijkheid geeft om een belangrijke stap te zetten in hun reis, zullen ze je dankbaar zijn.
En het zal er ook voor zorgen dat je e-mail beter gelezen en geopend worden.
cadeautjes

Ryan Deiss is ook zo iemand die deze tip erg serieus genomen heeft. Bijna elke twee maanden stuurt hij zijn abonnees ongeveer 4 waardevolle cadeaus. Zijn systeem is zo geperfectioneerd, dat het 70% van de tijd onweerstaanbaar is om iets te kopen.

Hetzelfde geldt voor jouw abonnees. Wees romantisch tegen ze.

Tip: Maak het cadeau zeer waardevol en relateer het aan bepaalde emoties, zodat je iets van grotere waarde creëert.

Hier is alvast mijn cadeau voor jou:

blogbanner-50formules

 

Het is leuk om op speciale dagen cadeaus naar je abonnees te versturen. Probeer een goede invalshoek voor het cadeau te vinden en maak duidelijk dat ze nu weer een stuk dichterbij hun doel komen.

Zulke bedachtzaamheid zal zeer gewaardeerd worden!

Tip 3: Communiceer met je e-mail abonnees

Misschien verrast het je, dat communicatie hetgeen is dat twee mensen in een relatie met elkaar verbindt. Dit is niet anders tussen jou en je abonnees.

Het moment dat je abonneelijst niet meer zo nieuw is, zal absoluut komen. In deze tijden heb je goede communicatie nodig om de relatie voort te zetten.

Bij goede communicatie bedoel ik niet alleen ‘praten en luisteren’.

Een heleboel dingen kunnen verstaan worden onder ‘praten en luisteren’, zoals bijvoorbeeld lezingen, argumenten, zeuren, etc. Als marketeer wil je geen van deze dingen.

Als je communiceert, doe je dit op een emotioneel niveau met het doel om je abonnees te begrijpen en hen te helpen waar je kunt.

communicatie

Iemand waar ik veel respect voor heb in dit gebied, is Danny Iny. Zijn hoogwaardige manier van communiceren verbluft me nog steeds.

Danny heeft een efficiënte manier van communicatie ontwikkeld. Wanneer ik weer eens een overvolle inbox heb, zorg ik er altijd voor dat ik de e-mails van Danny Iny eerst lees.

Op dezelfde manier kan jij de communicatie met je abonnees waardevol maken. Als je verwacht dat je abonneelijst aan het verouderen is, moet je je bedrijf misschien herdefiniëren. Zorg ervoor dat je abonnees tegen je praten en luister naar wat ze zeggen.

elon musk

Leer hun angsten, frustraties en inspanningen kennen. Voel met ze mee, ondersteun ze met advies en aanbevelingen. Blijf betrokken.

Dit zal het ‘ik ben klaar met deze relatie-gevoel’ voorkomen.

Tip 4: Neem je e-maillezers mee op reis

Eens in de zoveel tijd moet je tijd maken om je abonnees mee op stap te nemen.

Nodig je abonnees bijvoorbeeld uit voor een ijzersterk webinar, of een zeer gericht forum om een cruciaal onderwerp van het dagelijkse leven te discussiëren. Een soort online samenkomen.

Dit zal een afleiding zijn van de dagelijkse stress en als een (tijdelijke) verlichting voelen. Zorg ervoor dat ze, wanneer ze weer aan het werk gaan, ze met jouw inspiratie in de hoogste versnelling staan!

Tip 5: Begeleid je community

Als mensen zich aanmelden voor jouw bedrijf, kijken ze vaak tegen je op als een soort mentor, rolmodel en nog belangrijker: een leider.

Ze vertrouwen je genoeg om hen te begeleiden met berichten, updates en andere facetten van je bedrijf.

Het helpt om je abonnees als meer dan een geldautomaat of abonnee te zien. Zie hen als een team van mensen die jij begeleidt, mensen die proberen om hun wereld een stukje beter te maken.

Dov Gordon staat bekend als de master op dit gebied. Zijn simpele en elegante manier om de complexiteit van internet zo gemakkelijk te maken, is zeer opmerkelijk.

Hij heeft een manier om zijn abonnees te laten realiseren dat hij hen kan begeleiden van het punt waar ze nu staan, naar het punt dat ze willen bereiken.

Jij kunt hetzelfde doen voor jouw abonnees.

Begeleid. Inspireer. Help ze op weg in hun eigen bedrijf. Ze zullen je er eeuwig dankbaar voor zijn.

Maar dat is niet waar het allemaal eindigt. Omdat ze jou en jouw begeleiding vertrouwen, zullen ze je ook over hun frustraties en problemen vertellen. Ze zullen je vertellen wat ze nu echt willen. Als jij hen dit kan geven, maakt dit jou een echte leider.

Tip 6: Zorg voor je e-mailleden

Zorg ervoor dat je je abonnees geeft wat ze willen. Gedurende de loop van hun werk, zal je publiek vaak hulpbronnen nodig hebben die het makkelijker maken om hun werk zo efficiënt mogelijk te kunnen doen.

Tegen wie zullen ze opkijken? Jou!

Op dit punt, waar ze jou verteld hebben wat ze willen, is alles wat jij hoeft te doen voor ze te zorgen met je producten en service.

Ik weet zeker dat je dat kunt doen.

Het kan je eigen product zijn, of dat van iemand anders. Dat maakt niet uit. Wat wel uitmaakt, is dat je hen echt helpt om dichterbij hun doel te komen en dit uiteindelijk ook te bereiken. En tegelijkertijd helpen zij jou om dichterbij jouw doelen te komen!

 

Conclusie

Wil jij nog steeds je dromen achterna gaan? Als het antwoord ‘ja’ is, onderneem dan actie!

Dit zijn de 6 lessen die ik van mijn persoonlijke relaties geleerd heb, en toe kan passen in mijn bedrijf. Doe dit ook.

Je hoeft ze niet allemaal tegelijkertijd toe te passen. Neem gewoon 1 of 2 ideeën mee en kijk hoe het gaat.

Is het simpel? Ja! Zal het makkelijk zijn? Waarschijnlijk niet.

Maar als je aanhoudt en deze ideeën op grotere schaal uitprobeert, zal je ontdekken (net als ik) dat de beloning enorm is. Je abonnees zullen opnieuw van je blijven kopen. En het belangrijkste: ze zullen jouw bedrijf aanbevelen bij hun vrienden!

Dus… Wat ga je nu doen? Actie ondernemen? Of niet? De keuze is aan jou.

Maar als je van het ondernemersleven wilt genieten, en een lach op de gezichten van degenen waar je het meest van houdt, wilt brengen, daag ik je uit om een relatie met je klanten op te bouwen en hen te begeleiden naar hun doelen.

Welke van de bovenstaande tips is voor jou het meest succesvol? Wat denk je dat de grootste uitdaging zal zijn? Laat het me weten in de reacties hieronder!


Haal jij nog te weinig klanten binnen met jouw E-mail strategie?

E-mailmarketing is een van de meest lucratieve manieren om nieuwe klanten voor je te winnen.
Ik geef eens per maand een workshop “E-mailmarketing succes”.
Wil je die meemaken of wil je een incompany training bij jou op kantoor?
Stuur even een berichtje als je hierin geïnteresseerd bent dan stuur ik je de mogelijkheden hiervoor.Meer weten

 

Gerelateerd:
Hoe zorg je dat je mailings beter worden gelezen
8 geheimen om jouw content explosief te laten renderen

 

Comment Section

4 reacties op “6 Verrassende tips om meer omzet uit jouw e-mailabonnees te halen


Door Theo de Kleijn op 14 juni 2016

Hoi Massimo,

Goed artikel, maar bij tip 1: hoe omhels je e-mail abonnees precies? Wat zijn de mogelijkheden? Groetjes,
Theo de Kleijn


Door Massimo-Gagliotti op 16 juni 2016

Je kunt bijvoorbeeld iemand, die net iets bij je heeft gedownload, uitnodigen voor een webinar dat je binnenkort geeft of hen een blogartikel zenden via je mailfunnel dat hun een stap verder helpt. Oprecht je abonnee proberen te helpen om te groeien.
Eens per week stuur ik een aantal leden individuele tips als ik hun website heb bekeken.
Met duizenden leden lijkt dit lastig maar ik pas hierin de methode toe van Pieter Zwart van Coolblue. Hun medewerkers sturen iedere dag een bepaald aantal klanten een persoonlijk kaartje.
Uiteindelijk komt het erop neer dat je gezamelijke belangen hebt om te groeien toch.
Succes;)


Door Patrick van Kemenade op 16 juni 2016

Heel goede tips. Een extra tip, geef iets weg als onderdeel van een prijsvraag voor je abonnees. Hoeft op zich niet eens iets te kosten. Als je een wat grotere e-mail lijst hebt in een bepaalde niche zijn er vaak fabrikanten te vinden die 1 of 2 exemplaren gratis ter beschikking stelling in ruil voor exposure in de nieuwsbrief en prijsvraag.


Door Massimo-Gagliotti op 16 juni 2016

Een zeer goede toevoeging zeg. Het liefst wel een relevant cadeau weggeven. Bedankt Patrick!

Plaats een reactie


*