Page content

Betalen voor je LinkedIn membership?

Betalen voor je LinkedIn membership?

De afgelopen tijd heb ik behoorlijk wat vragen gekregen over het verschil tussen de LinkedIn memberships. Is het verstandig om te kiezen voor bijvoorbeeld ‘Sales Navigator Professional’ of moet je gewoon bij de gratis LinkedIn versie blijven?

Is het slim om voor een upgrade te gaan als je je Social Selling doelen wilt behalen?

Ondanks dat er meerdere Premium memberships beschikbaar zijn, wil ik in dit artikel met name de gratis versie, Premium Business Plus, Sales Navigator Professional en Sales Navigator Team uitlichten. Dit zijn namelijk de meest gekozen opties wanneer lead generation en Social Selling belangrijk zijn voor jou en/of het salesteam.

Ben je geïnteresseerd in het ontdekken van de juiste strategie voor jouw business? KLIK DAN HIER om mijn strategie video te bekijken en ontdek direct de behaalde resultaten van anderen.


Gratis LinkedIn Membership

Laten we beginnen met het gratis membership, gezien ik hier heel veel vragen over krijg.


Met zoveel belangrijke features die in de afgelopen jaren zijn verdwenen, vragen velen zich af of het gratis LinkedIn account nog wel interessant is. Is het niet beter om voor de betaalde versie te kiezen, zodat je meer profijt hebt van de tijd en energie die je erin steekt?

In de afgelopen tijd is het verzamelen van leads een stuk lastiger geworden met het gratis account. Dit komt onder andere doordat de functie Notes & Tags niet meer beschikbaar is en er minder mogelijkheden zijn om gericht te zoeken via de LinkedIn filters.

En niet alleen dat; je moet nog strategischer te werk gaan om dezelfde resultaten te behalen, zonder over het maandelijkse LinkedIn limiet heen te gaan.

Buiten dat is LinkedIn nog steeds de beste manier voor (sales)professionals en B2B om te connecten met hun ideale doelgroep.

Door bijvoorbeeld regelmatig je LinkedIn status bij te werken en artikelen te plaatsen kan je uiteraard nog steeds connecten met je ideale klant. Maar…. Er is wel een maar:

“Ik denk dat het een grote fout van LinkedIn is om zich minder te bekommeren om haar gratis gebruikers”

Van oorsprong is LinkedIn een actieve en zakelijke CV databank. Momenteel zijn er meer dan 467 miljoen gebruikers actief. De kracht van dit platform is het gemakkelijk in contact komen met professionals en bedrijven over de hele wereld. Maar dat is alleen mogelijk als iedereen de kans krijgt om dit platform optimaal en regelmatig te gebruiken.

Gelukkig zijn er meerdere opties:

 

LinkedIn Premium Membership

Als je je gelimiteerd voelt in je gratis LinkedIn account, kan LinkedIn Premium een goed alternatief zijn.

Je kan beginnen met een gratis proefversie en na een maand betaal je €42,34 per maand op basis van jaarlijkse facturatie. Maandelijkse facturatie is iets duurder.

Dit is wat je bij je LinkedIn Premium Plus (én Sales Navigator Professional) krijgt: 

Wie heeft mijn profiel bekeken

Dit is een geweldige manier om snel een goede lijst van potentiële leads te creëren. In deze lijst vind je alle mensen die jouw profiel in de afgelopen 90 dagen hebben bekeken. Ter vergelijking: met het gratis account zie je alleen de laatste 5 mensen.

 

 

LinkedIn geeft je ook een aantal filter opties, zodat je gemakkelijk een selectie kan maken tussen je potentiële leads. Denk aan het filteren op bedrijf, functie, hoe ze je hebben gevonden etc.

InMails

InMails kunnen ontzettend handig zijn wanneer er geen optie is om een connectieverzoek te sturen of wanneer je eerst contact wilt hebben met een persoon, alvorens je een connectieverzoek stuurt.

De InMails zijn alleen mogelijk met een premium subscription en afhankelijk van je membership heb je een bepaald aantal InMails in je ‘tegoed’ per maand. Uiteraard heb je ook de mogelijkheid om meer InMails aan te schaffen.

Onbeperkt door profielen bladeren

Doordat je onbeperkt door profielen kan bladeren, hoef je je geen zorgen meer te maken over het commerciële limiet dat LinkedIn hanteert bij gratis accounts.

Dit betekent dat je, in tegenstelling tot de gratis accounts, geen toegang kan verliezen tot je zoek resultaten halverwege de maand. En ja, dit beïnvloed je lead generation anders behoorlijk negatief.

LinkedIn activiteiten die meetellen met het commercieel gebruik van LinkedIn zijn onder andere:

1.Het zoeken en bekijken van LinkedIn profielen op zowel desktop versies als mobiel.

2. Het zoeken tussen de LinkedIn profielen die tussen “Mensen bekeken ook” sectie aan de rechterkant van een profiel staan.


LinkedIn Sales Navigator Professional

LinkedIn geeft je ook de kans om Sales Navigator Professional voor een maand gratis uit te proberen. Na deze maand betaal je €58,07 per maand op basis van jaarlijkse facturatie.

Met Sales Navigator Professional krijg je alle voordelen van het LinkedIn Premium Business plan, maar met een aantal extra handige tools.

Hieronder een lijst van de extra’s, de voordelen die zij met zich meebrengen en hoe zij Social Selling ondersteunen.

Advanced Lead Search

De Advanced Lead Search van Sales Navigator maakt het gemakkelijker voor je om jouw ideale doelgroep en prospects te vinden.

Je krijgt niet alleen alle ‘oude’ functies terug die voorheen ook in de gratis versie van LinkedIn zaten, je krijgt ook een aantal premium filters erbij.


Automatische lead en profiel aanbevelingen

Sales Navigator maakt het eenvoudiger dan ooit om potentiële prospects en aanbevolen leads in kaart te brengen met deze functie.

Om deze suggesties van LinkedIn te zien, klik je op de suggested lead link in de linkerhoek van de homepage. Je ziet hier de recente updates van mensen die volgens LinkedIn gelijk zijn aan je eerder bewaarde leads.

Hier kun je eenvoudig contact met hen maken en/of bewaren als lead.

Om te kijken naar de aanbevolen accounts, ga je in de menubalk naar discover en klik je op suggested accounts. Op deze pagina zie je alle suggesties en deze kun je ook eenvoudig bewaren als bedrijf of vergelijkbare bedrijven aanklikken.

 

Sales Navigator geeft je ook de mogelijkheid om diverse filters te gebruiken, bovenaan de pagina en de zoekbalk aan de linkerkant.

Notes & Tags

Met een Sales Navigator account heb je ook toegang tot de “Notes & Tags” tool van LinkedIn. Een belangrijke tool voor iedereen die LinkedIn gebruikt voor lead generation en Social Selling.

 


Job Change Alerts

Met de Job Change tool kun je eenvoudig zien welke leads een nieuwe baan of functie hebben.

Ga naar de Home en klik op Job Change in het linker menu.

Dit kan handig zijn om te bepalen met wie je in gesprek moet gaan met betrekking tot een bepaald bedrijf. Het is ook een goede reden om contact met hen te leggen om ervoor te zorgen dat je in hun gedachten blijft.

In deze sectie kun je ook hun vorige banen en posities zien en heb je de mogelijkheid om hen direct te benaderen.

Learning Center

Met Sales Navigator krijg je toegang tot het Learning Center.

Helemaal rechtsboven in het blauwe menu klik je op Learning. Klaar om nieuwe skills te leren? 😉


LinkedIn Sales Navigator Team

LinkedIn geeft je ook de kans om Sales Navigator Team voor een maand gratis uit te proberen. Na deze maand betaal je €93,27 per maand op basis van jaarlijkse facturatie.

Zoals de naam al aangeeft is dit membership heel erg geschikt voor salesteams. Het bevat alle voordelen van het LinkedIn Sales Navigator Professional membership, maar met een aantal handige extra’s voor het hele team. Zo kan iedere gebruiker 30 InMails per maand versturen en daarmee enorm snel netwerken buiten hun eigen netwerk.

Daarnaast synchroniseert LinkedIn alle contacten met onder andere Salesforce, Microsoft Dynamics, Hubspot en Zoho.

Met de feature TeamLink kun je als team gebruik maken van elkaars connecties. Zo kun je de kracht van het gehele team gebruiken om warme introducties te maken bij potentiële klanten.

Dat is nog niet alles; zo kun je met de tool ‘Out of Network Unlocks’ per maand 25 profielen bekijken die buiten het netwerk van het gehele team vallen. Als je een profiel eenmaal ‘unclocked’ hebt, is het profiel voor het gehele team zichtbaar. Deze functie maakt het gemakkelijker om te connecten, een InMail te versturen en interessante informatie in te winnen over je prospect.

En met de functie PointDrive kun je eenvoudig gepersonaliseerde content delen met jouw prospects. Voorheen had je geen geen zicht op de statistieken hiervan, maar met PointDrive zie je wat wel en niet scoort. Je leert op deze manier de beste content te creëren voor jouw ideale doelgroep. Het registreert tot op de seconde hoe lang jouw content bekeken wordt door iedere individuele ontvanger en maakt opvolgen een stuk gemakkelijker!

Voor het Sales Navigator Team membership kun je je eenvoudig aanmelden via de website. Voor het aanmelden van meer dan 10 leden moet je even contact opnemen met de klantenservice om korting te krijgen.

Beslis welk membership bij jou past.

Met alle LinkedIn veranderingen is het lastig om te beoordelen welk plan het beste bij jou past.

Voor iedereen die LinkedIn gebruikt voor lead generation en zich bezig houdt met Social Selling, beveel ik Sales Navigator aan en voor (grotere) salesteams Sales Navigator Team. Deze functie bevat alles wat voorheen beschikbaar was, en komt met een aantal extra handige tools.

Het is belangrijk om naar alle factoren te kijken die belangrijk zijn voor jouw business, zoals je gemiddelde omzet per klant, de tijd en middelen die je beschikbaar hebt en je budget.

Conclusie

LinkedIn doet precies hetzelfde als Facebook Jaren geleden heeft gedaan met het veranderen van het algoritme voor de bedrijfspagina’s. Daarmee is het bijna onmogelijk om gezien te worden. Het begin van het ‘betalen om mee te doen’ model op social media.

Het updaten van je gratis LinkedIn profiel is misschien niet voor iedereen de juiste stap op dit moment. Maar voor degenen die hun ideale klanten willen vinden op LinkedIn, met hen in contact willen komen en een relatie willen opbouwen is het een absolute aanrader!

Ik hoop dat je iets hebt aan deze vergelijking. Als ik je kan helpen met het verbeteren van jouw huidige lead generation of Social Selling strategie, hoor ik graag van je!

Ken je iemand anders voor wie lead generation & Social Selling interessant is? Deel dit artikel dan met hun als je denkt dat het hen kan helpen. Ze zullen je dankbaar zijn;)

 

Comment Section

0 reacties op “Betalen voor je LinkedIn membership?

Plaats een reactie


*