Page content

Hoe zorg je dat je-mailings beter worden gelezen?

Hoe zorg je dat je-mailings beter worden gelezen?

Na weken van promoten van je e-book of cursus of product heb je een aardige lijst opgebouwd van e-mailadressen. Deze mensen wil je nu gaan mailen met een aanbieding die ze niet mogen missen! De ontvangers kennen je en zouden dus je e-mail wel openen, lezen en een deel zal je vervolg product kopen. Na uren van schrijven, plaatjes maken en het testen van het design, druk je op de knop verzenden! Spannend! En nu…

Helaas! Een uur later check je de statistieken van je nieuwsbrief en zie je dat NIEMAND je e-mail heeft geopend. Dit gevoel hebben maar al teveel mensen. Het is erg frustrerend, geeft een slecht gevoel en al je energie zakt meteen weg. Je hebt uren gewerkt aan deze nieuwsbrief en dan opent niemand hem, hoe kan dit?


De onderwerp regel

Je bent zeer waarschijnlijk erg druk geweest met de inhoud van je nieuwsbrief. Deze moet natuurlijk goed zijn, maar iets veel belangrijkers is de onderwerpregel van je e-mail! Dit is de reden dat NIEMAND jouw e-mail heeft geopend. Je onderwerpregel was sowieso niet magisch of sterk genoeg voor mensen om erop door te klikken!

Het is niet moeilijk: MAAK EEN MAGISCHE titel en iedereen zal je e-mail openen, lezen en doorklikken naar je aanbieding of bericht! Die titel is het eerste (en vaak ook enige) waar mensen naar kijken als ze een e-mail zien binnenkomen.

Wist je dat:
8 van de 10 mensen lezen jouw titel, terwijl maar 2 van de 10 personen klikken!

Sommige experts in Amerika adviseren om meer tijd te spenderen aan de onderwerp regel dan aan de inhoud van de e-mail of blog! Een goede onderwerpregel trekt mensen aan voor alles wat je doet. Of dit nu een webinar is, je boeken zijn of een nieuw product welke je lanceert. Als je geen goede e-mail titel hebt, dan zullen mensen je verhaal nooit zien of lezen.

 

5 Onderwerp regel strategieën die werken

Je weet nu het belang van een magische onderwerpregel. Hoe zet je e-mail marketing nu goed in zodat mensen je e-mails gaan openen en gaan lezen. Ik ga je hieronder vijf strategieën geven die ik gebruik en adviseer aan mijn klanten. Als je deze regels toepast, dan zal je merken dat je bedrijf veel meer gaat groeien. Kortom, laten we beginnen met de eerste strategie.

1. Wees persoonlijk

Als je echt een verbinding met je lezer wilt aangaan, dan zal jij ook jezelf bloot moeten durven geven. Wees persoonlijk in je e-mails en laat soms ook de menselijke kant van jezelf zien. Wees niet altijd zakelijk, dit zorgt voor afstand tussen de ontvanger en jou.

personal
Door iets persoonlijks in je onderwerpregel te zetten dat mensen aanspreekt, zullen ze eerder je e-mail openen. Dit werkt met name goed als je iets verkoopt waarmee mensen hun leven kunnen veranderen. Denk daarbij aan producten om af te vallen, nieuwe kleding of nieuwe fitness apparatuur. Vertel hoe jij er eerst uitzag en hoe je er nu uitziet.

Soms werkt het ook goed om iets persoonlijks naar je mailinglijst te sturen. Denk daarbij aan iets leuks wat je hebt meegemaakt. Zoals een mooie wandeling, een leuk feestje of een mooi muziekstuk. Door dit spontaan te mailen kom je nog dichterbij je doelgroep te staan en krijgen ze ook meer een band met jou. Maak je onderwerpregel dus persoonlijk en relevant voor je lezers.

blogbanner-50formules

2.Vul de onderwerpregels in

Veel klanten die ik coach in mijn Master programma stellen mij regelmatig de vraag wat nu dé beste onderwerpregel is voor hun nieuwsbrief. Zelf verstuur ik al jaren nieuwsbrieven en ik heb deze + de statistieken allemaal bewaard. Ik ben gaan bekijken wat nu de beste onderwerptitels waren. Daarbij viel op dat er steeds een aantal het goed deden. Deze waren iedere keer volgens een bepaald patroon geschreven.

Het geheime patroon wat ik gebruikte deel ik hieronder met je. Het enige wat je hoeft te doen is de lege plekken in te vullen. Zo simpel is het. Hieronder staan de titels die ik mij al jaren een goede openingsrate geven!

Wees je er wel van bewust dat deze titels voor mijn bedrijf goed werkte. Voor jouw bedrijf kan dit heel anders zijn. Zoals ik in de vorige tip al aangaf is het goed om altijd te kijken naar wie jouw doelgroep precies is en welk type bericht daar het beste bij aansluit.

Als je één van onderstaande onderwerp regels gaat gebruiken, dan moet je er ook wel voor zorgen dat mensen iets waardevols krijgen als ze de nieuwsbrief openen. Lever je geen extra waarde, dan verlies je je geloofwaardigheid.

Eén van mijn beste onderwerp regels zijn:

  • Wie wil er …. ?
    Als je in een markt zit waarin je problemen van je doelgroep moet oplossen, dan is deze onderwerpregel zeer aan te raden. Denk aan titels als: ‘Wie wil er 10 kilo in 10 weken verliezen?’ of ‘Wie wil er 1.000 euro per maan extra?’. Vul op de puntjes in wat het probleem van je doelgroep is. Deze titel is duidelijk en geeft gelijk een oplossing voor het probleem welke mensen hebben. Daarnaast laat het zien dat jij kennis hebt van de markt, want jij kan kennelijk de oplossing bieden voor het probleem.
  • Hoe ….. net als ….
    Je kan deze invullen met: ‘Hoe wordt je net zo gelukkig als Bill Gates’ of ‘ Hoe coach je net als Tony Robbins’. Deze titels zijn direct, kort en duidelijk. Als iemand dit leest dan weet hij wat hij kan verwachten.
  • Het geheim …..
    Met deze onderwerpregel maak je je lezer nieuwsgierig. Kennelijk heb jij informatie die zij nog niet hebben en jij wilt die met ze delen. Je kan deze titel in vrijwel alle markten gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan: ‘Het geheim om 1.000.000 Twitter volgers te krijgen’, ‘Het geheim om nog sneller gewicht te verliezen’ of ‘Het geheim voor meer klanten’. Deze titel gebruik ik regelmatig als ik producten wil promoten.
  • Hier is een methode welke …. helpt om/ voor …..
    Door deze onderwerp regel te gebruiken laat je zien dat je een oplossing hebt voor het probleem van jouw doelgroep. Je zou de onderwerp regel kunnen invullen met ‘Hier is een methode welke coaches hebt naar meer klanten’, of ‘Hier is een methode welke MKB’ers helpt om te groeien’. Om de geloofwaardigheid van deze titel te vergroten is het aan te raden om in de tekst voorbeelden te noemen van jouw klanten of de uitkomsten van een onderzoek

Als je deze onderwerpregels invult voor jouw doelgroep, dan zal je direct merken dat meer mensen je e-mails gaan openen! Het is puur een invuloefening en ik heb je al veel voorbeelden gegeven.

3.Gebruik de voornaam van een persoon

Wat is het woord waarbij iedereen opkijkt of op reageert? Hun voornaam. Zodra je iemand roept, dan zal die persoon direct reageren. Je kunt dit ook online prima benutten. Door in de titel van je e-mail de voornaam van een persoon te gebruiken zal je opvallen en zullen mensen eerder denken dat het een persoonlijke e-mail is!

voornaam

De voornaam van een persoon is vaak het mooiste woord en fijnste geluid om te horen voor die persoon. Benut dit! Bij veel e-mailproviders kun je de voornaam instellen als een variabel veld bij het versturen van de nieuwsbrief. Als je hier niet uitkomt laat het ons dan even weten, wij helpen je graag.

Onderwerpregels waarin je de naam van iemand kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld: ‘Dennis, wil jij morgen € 2000 op je rekening?’ of ‘Kim, weet jij hoe je carrière kunt maken?’. Probeer de voornaam van een persoon wel op een natuurlijke manier te gebruiken. Ga deze tip niet misbruiken, want dan werkt het niet meer.

Om deze tip toe te kunnen passen is het wel belangrijk dat je de voornamen van een persoon hebt. Zorg er dus voor dat als mensen zich aanmelden voor jouw nieuwsbrief dat je vraagt om hun voornaam.

4.Gebruik lokwoorden

Het woordgebruik je onderwerp regel moet je niet onderschatten. Er zijn een aantal woorden waarmee je bereikt dat meer mensen jouw e-mail gaan openen.  Ik geef je graag hieronder een overzicht van de verschillende soorten.

Stel vragen met woorden als:

  • Denk je dat ……
  • Wat vind jij van …..
  • Zou jij …. willen?

Mensen geven graag hun mening, dus door in je onderwerpregel een vraag te stellen heb je gelijk hun interesse.

Wil je aanzetten tot actie? Gebruik dan:

  • Doe dit
  • Open dit
  • Meld je aan
  • Doe dit

Je kan deze woorden gebruiken in zitten als: ‘Meld je vandaag nog aan om te profiteren’ of ‘Doe dit iedere ochtend en verlies 10 kilo’.

Wil je duidelijk maken dat er urgentie is? Gebruik dan:

  • Loopt vandaag
  • Laatste kans
  • Alleen vandaag
  • Op=op

Zet deze woorden aan het begin van je titel zodat mensen direct zien dat het hier om iets gaat wat maar beperkt beschikbaar is. Deze woorden kun je goed gebruiken als je een evenement gaat organiseren of een aanbieding hebt. Zorg er wel voor dat je deze woorden alleen gebruikt als er echt iets beschikbaar is of wanneer het gaat om een tijdelijke korting.

Andere populaire woorden die je kunt gebruiken in je onderwerpregel zijn:

  • Beste
  • Vertel me…
  • Oplossing voor
  • Vergroot
  • Creëer
  • Ontdek


5.De ultieme formule

Ik heb mijn ultieme formule voor een onderwerp regel voor het laatste bewaard. Als je bovenstaande tips met elkaar combineert dan ontstaat er een ultieme e-mail titel. Ga er maar goed voor zitten, want met deze formule zal je direct merken dat mensen je e-mails wél gaan lezen. Dit is mijn formule:

Nummer of lokwoord + bijvoeglijk naamwoord + zoekwoord + belofte

Interessante formule hoor ik denken, maar hoe pas je die nu toe? Hierbij een aantal voorbeelden:

  • 6 Super simpele manieren om vandaag meer klanten te krijgen!
  • Meld je nu aan om snel overgewicht in 10 dagen te verliezen

 

Download de 50 formules voor 500+ perfecte titels voor jouw blog

 

Bovenstaande titels kun je als voorbeeld gebruiken om jouw e-mailmarketing naar een hoger plan te tillen. Door een paar kleine dingen aan te passen zal je al snel merken dat dit effect gaat hebben.

 

Optimaliseer je e-mails

Iedereen ontvangt dagelijks tientallen e-mails. Voor jou als coach of ondernemer is het dus de taak om op te vallen en even hun aandacht te krijgen. Dit doe je door de onderwerp regel te optimaliseren. In dit blog hebben we je daarvoor tips gegeven.

De inhoud van je nieuwsbrief is natuurlijk ook belangrijk, maar onderschat dus zeker niet de onderwerpregel. Is deze niet goed, dan zal niemand je e-mail lezen.

Wil je nu je bedrijf laten groeien en professionaliseren? Meld je dan aan voor het coaching programma of neem contact met mij op voor een programma op maat. Ik kan je helpen met je e-mailmarketing en ervoor zorgen dat je mailinglijst fors gaat groeien!

Hopelijk vond je dit blog waardevol! Deel het gerust op je social media kanalen en vergeet ook niet om mijn blauwdruk te downloaden.

Wie heeft hier nog mooie toevoegingen op? Deel je toevoeging in de reacties.

 

Download de 50 formules voor 500+ perfecte titels voor jouw blog

Ook interessant: https://eensuccesvolbedrijf.nl/8-geheimen-om-jouw-content-explosief-te-laten-renderen/

Comment Section

0 reacties op “Hoe zorg je dat je-mailings beter worden gelezen?

Plaats een reactie


*